internetboekhandel.nl
buttons Home pagina Kassa pagina, Winkelwagentje Contact info Email ons
leeg Home pagina Kassa pagina, Winkelwagentje Contact info Email ons Home pagina Rijks
Boekenweek
Rijks Home pagina Home pagina Kassa pagina, Winkelwagentje Contact info Email ons Besteller 60
 
Nederlands Buitenlands   Alles  Titel  Auteur  ISBN        
Economie en bedrijf
Management algemeen
Levertijd: 5 tot 7 werkdagen


Rupert Parker Brady, Maarten Beernink

Mijn naam is Karel van Eerd en ik bewijs dat het wel kan

het ondernemerschap van de oprichter van Jumbo

€ 19.95

MIJN NAAM IS KAREL VAN EERD EN IK BEWIJS DAT HET WÉL KAN

#klantgerichtondernemen
1. De visie van de oprichter van Jumbo Supermarkten

DE 7 GOUDEN REGELS VAN KAREL VAN EERD staan centraal in dit eerste deel van de boekenreeks Retaildenkers. Karel van Eerd senior is als presidentcommissaris van Jumbo Supermarkten de geestelijk vader van deze succesformule. Hij stond vijftien jaar geleden als algemeen directeur aan de basis van het retailformat, dat bekend staat als het snelst groeiende supermarktconcern van Europa, in termen van omzet en marktaandeel. De kern van zijn onder nemerschap sinds 1956: de klant staat altijd centraal. Het summum van zijn visie is Jumbo met de dagelijkse Zeven Zekerheden. Karel van Eerd is Retaildenker sinds 1938.

RETAILDENKERS, HET MEDIAFONDS VOOR KLANTGERICHT ONDERNEMEN is een initiatief van Maarten Beernink en Rupert Parker Brady, ondernemers in media. Maarten is oud-hoofdredacteur van Elsevier Retail en Retaildenker sinds 1975. Hij is directeur-eigenaar van uitgeverij Het Boekenschap. Rupert is oud-hoofd redacteur van MarketingTribune en Retaildenker sinds 1967. Hij ontwikkelt mediaconcepten en is actief als dagvoorzitter en moderator.
Retaildenkers.nl

Recensie:
Biblion
21-08-2011
'De auteurs, beiden ondernemers in media, laten de lezer kennismaken met het gedachtegoed van Karel van Eerd, oprichter van de Jumbo Supermarkten. De kern van het verhaal is dat de klanten centraal staan en dat alle acties gericht moeten zijn op het tevreden stellen van de klant. Ondanks de scepsis van de markt is het de oprichter gelukt om de Jumbo-formule in heel Nederland te introduceren. Dit verhaal laat zien dat dit niet zonder vallen of stoten is gegaan. De lezer wordt meegenomen langs diverse gebeurtenissen in het verleden tot het heden, welke geleid hebben tot het verwezenlijken van de droom van Van Eerd. Wie is deze man? Wat is klantgerichte ondernemen nu precies en waar bestaat zijn succesformule uit? Deze en vele andere vragen worden helder beantwoord in dit boekje. Deze unieke uitgave bestaat uit een bonte verzameling van anekdotes en nuttige tips, die elke retailer in zijn eigen onderneming kan gebruiken. Het is dan ook een aanrader voor iedereen die wil weten hoe in de retail een klantgerichte onderneming ingericht moet worden. Deze uitgave is het eerste deel in een nieuwe reeks: `Retaildenkers`. Lay- out met groene steunkleur en zwart-wit-foto`s. Pocketuitgave, normale druk.'

Extra informatie: 
Paperback / softback
September 2011
210 gram
180 x 125 x 12 mm
Het Boekenschap
Achterkant:
Bekijk de achterkant

Levertijd: 5 tot 7 werkdagen



Andere titels binnen de rubriek:
Management algemeen
Deze week nieuw verschenen titels binnen deze rubriek:
<b>Martijn  Jansen</b>,Managen moet
Martijn Jansen
Managen moet
Beter presteren door slim te managen

<b>Janka  Stoker, Harry  Garretsen</b>,Goede leiders zweven niet
Janka Stoker, Harry Garretsen
Goede leiders zweven niet
De fundamenten van effectief leiderschap, in organisaties en de maatschappij

<b>David  Burkus</b>,Vriend van een vriend
David Burkus
Vriend van een vriend
de verborgen principes van netwerken en hoe je die kunt gebruiken

<b>Merlijn  Ballieux, Guido  Van de Wiel</b>,Durf het verschil te maken
Merlijn Ballieux, Guido Van de Wiel
Durf het verschil te maken
Realistisch veranderen in organisaties

<b>Tony de Bree</b>,De scale-up blueprint
Tony de Bree
De scale-up blueprint
Zo kun je succesvol groeien en schalen

<b>John  Kivit</b>,In de hand van de klant
John Kivit
In de hand van de klant
H?t complete boek voor succesvolle apps


Populaire titels binnen deze rubriek:
<b>Ben  Tiggelaar</b>,De Ladder
Ben Tiggelaar
De Ladder
Waarom veranderen zo moeilijk is ?n... welke 3 stappen wel werken

,<b>Vaksectie vraagt leider(schap)!</b>

Vaksectie vraagt leider(schap)!

,<b>Tweebenig samen werken</b>

Tweebenig samen werken

<b>Chris  Guillebeau</b>,De Side Hustle
Chris Guillebeau
De Side Hustle
Begin voor jezelf, zonder je baan op te hoeven zeggen

<b>Alexandra  Jankovich, Tom  Voskes</b>,Make Disruption Work
Alexandra Jankovich, Tom Voskes
Make Disruption Work
a CEO handbook for digital transformation

<b>Ilse van Ravenstein, Ameike van der Ven, Mark van Vuuren</b>,De Gespreksfluisteraar. Meerwaarde van gesprekken in jouw organisatie
Ilse van Ravenstein, Ameike van der Ven, Mark van Vuuren
De Gespreksfluisteraar. Meerwaarde van gesprekken in jouw organisatie

<b>Manon C.P.  Ruijters</b>,Queeste naar goed werk
Manon C.P. Ruijters
Queeste naar goed werk

<b>Boudewijn  Bugter, Natanja de Bruin</b>,Werken met profielen en persona`s
Boudewijn Bugter, Natanja de Bruin
Werken met profielen en persona`s
Het goede van hokjesdenken

<b>Aart  Bontekoning</b>,Nieuwe generaties in vergrijzende organisaties
Aart Bontekoning
Nieuwe generaties in vergrijzende organisaties

<b>Hans van der Loo</b>,Energy Boost voor jezelf, je team en je organisatie
Hans van der Loo
Energy Boost voor jezelf, je team en je organisatie
presteren omdat je er zin in hebt

<b>Jessica van Wingerden</b>,De Pep-talk combideal
Jessica van Wingerden
De Pep-talk combideal

<b>Alexander  Osterwalder, Yves  Pigneur</b>,Poster Businessmodel Canvas/Poster The Business Model Canvas
Alexander Osterwalder, Yves Pigneur
Poster Businessmodel Canvas/Poster The Business Model Canvas

<b>David  Beckett</b>,Pitch to Win
David Beckett
Pitch to Win

<b>Jorg  Snoeck, Pauline  Neerman</b>,The future of shopping
Jorg Snoeck, Pauline Neerman
The future of shopping
waar iedereen retailer is

<b>Martijn  Vroemen</b>,Handboek teamcoaching
Martijn Vroemen
Handboek teamcoaching