internetboekhandel.nl
buttons Home pagina Kassa pagina, Winkelwagentje Contact info Email ons
leeg Home pagina Kassa pagina, Winkelwagentje Contact info Email ons Home pagina Rijks
Boekenweek
Rijks Home pagina Home pagina Kassa pagina, Winkelwagentje Contact info Email ons Besteller 60
 
Nederlands Buitenlands   Alles  Titel  Auteur  ISBN        
School- en studieboeken
Exacte vakken en informatica HOGER ONDERWIJS
Levertijd: 5 tot 7 werkdagen


Frits Gubbels, Hans van den Bent

Aan de slag met IT-service management

het opzetten en inrichten van een service desk

€ 34.50

Aan de slag met IT Service Management beschrijft de processen die een centrale rol spelen binnen het vakgebied IT-beheer. Hiermee krijgen studenten een goed
overzicht van en inzicht in het opzetten en inrichten van IT Service Management.
Het boek is gebaseerd op de meest recente versie van, ITIL® 2011. Na een
introductie van ITIL en van IT-diensten, komen de Servicelevenscyclus en Serviceproductiefase aan de orde, aangevuld met de belangrijkste operationele functies binnen ITIL. Hierbij is er veel aandacht voor de praktijk van alledag bij de Service Desk, het centrale aanspreek punt in een IT-organisatie. Daarna volgen de essentiële operationele beheer processen van een IT-organisatie: Incident beheer, Request Fulfi lment, Probleembeheer, Toegangsbeheer en Event Management. Voor de volledigheid worden ook de overige fasen van de ITIL Servicelevenscyclus en het belang van informatiebeveiliging kernachtig toegelicht.
Er is veel aandacht voor de praktische toepasbaarheid en de relatie met de
dagelijkse praktijk. Elk hoofdstuk is daarom voorzien van diverse opgaven.
Een uitvoerige, doorlopende case aan het eind van elk hoofdstuk biedt de student de mogelijkheid vanuit de theorie en zijn eigen inzichten praktische situaties te beoordelen.

Online support
Extra materiaal, waaronder vragen en aanvullende literatuur is beschikbaar via
de hbo-portal www.AcademicX.nl.

Over de auteurs
Frits Gubbels heeft sinds 1986 ervaring in ICT als consultant en projectleider. Momenteel is hij werkzaam bij Rabobank Groep ICT en eigenaar van adviesbureau It4all. Daarnaast is hij actief als docent en auteur van diverse ICT-boeken voor het mbo en het hbo.
Hans van den Bent werkt sinds 1988 in de ICT als IT-professional en internationaal IT Service Management trainer en consultant. Hij is auteur van diverse publicaties, o.a. over ITIL. Momenteel is hij zelfstandig opleidingsadviseur.

Extra informatie: 
Paperback / softback
272 pagina's
Maart 2014
296 gram
240 x 170 x 10 mm
Academic Service
Achterkant:
Bekijk de achterkant

Levertijd: 5 tot 7 werkdagen



Andere titels binnen de rubriek:
Exacte vakken en informatica HOGER ONDERWIJS