Er is geen mooiere manier om kinderen te zien ontwikkelen dan door het
geven van onderwijs. Iedere dag doen zich leuke en mooie momenten voor,
en gedragen leerlingen zich precies zoals jij het wilt. Maar als je
regelmatig in een machtsstrijd verwikkeld raakt, wordt tegengesproken,
leerlingen de les verstoren of geen respect voor je hebben, dan is
lesgeven helemaal niet zo leuk en bevredigend. Het in de hand houden
van gedrag is dan ook een belangrijke vaardigheid voor alle
leerkrachten. De basis hiervan is het doorzien van gedrag: waarom doet
een leerling iets, welke functie heeft zijn gedrag, wat wil hij of zij
ermee bereiken?
In Waar komt dat gedrag vandaan? worden twintig tips
gegeven voor leerkrachten, waardoor probleemgedrag van leerlingen sterk
zal afnemen en de sociale omgang zal verbeteren. Er wordt ingegaan op
het maken van gedragsfunctieanalyses en het opstellen van
interventiestrategieën, die onmisbaar zijn bij leerlingen bij wie het
gedrag het leren in de weg staat, zowel in het regulier als in het
speciaal onderwijs.
Extra informatie:
Paperback / softback
128 pagina's
Met illustraties
Oktober 2008
232 gram
230 x 150 x 12 mm
EAN: 9789077671306
Uitgeverij Pica