internetboekhandel.nl
buttons Home pagina Kassa pagina, Winkelwagentje Contact info Email ons
leeg Home pagina Kassa pagina, Winkelwagentje Contact info Email ons Home pagina Rijks
rijks
Rijks Home pagina Home pagina Kassa pagina, Winkelwagentje Contact info Email ons Besteller 60
 
Nederlands Buitenlands   Alles  Titel  Auteur  ISBN        
Onderwijs en opvoeding
Onderwijs algemeen
Bij u in huis op: zaterdag
Betaal vóór: 23:15


Suzanne de Roos, Diana Moonen

Ik hou nog steeds van appeltaart

over de gevolgen van niet-aangeboren hersenletsel bij kinderen en jongeren Handboek voor ouders, begeleiders en onderwijsprofessionals

€ 23.95

Per jaar krijgen de ouders van bijna 20.000 kinderen (tot twintig jaar) te horen dat hun kind Niet-Aangeboren Hersenletsel (NAH) heeft opgelopen, bijvoorbeeld door een val, ongeluk, vechtpartij, neurologische aandoening of ziekte.

NAH zie je vaak niet meteen aan de buitenkant, maar het kan verstrekkende gevolgen hebben voor het verdere leven van een kind of puber en zijn gezin. Afhankelijk van de plaats en aard van het letsel kan het kind bijvoorbeeld problemen in het dagelijks functioneren, het leren, gedrag en de belastbaarheid blijven ervaren. Dit betekent ook dat ouders, het onderwijs en de hulpverlening voor de uitdaging worden gesteld om voor deze leerlingen een vaak langdurig zorg- en onderwijstraject te realiseren.

Dit praktische handboek geeft ouders een kijkje in de veranderde hersenen van het kind, zodat ze beter kunnen begrijpen wat er nodig is, thuis en op school. Ze krijgen tips voor hun eigen verwerking, die van andere gezinsleden en voor het terugvinden van rust en balans in hun leven. De omgeving snapt beter wat zich afspeelt en krijgt handvatten om het gezin te ondersteunen.

Voor de leerkracht biedt dit boek inzicht in de veranderde leefwereld van het kind, praktische uitleg en heldere, toepasbare handelingsadviezen.

Wat kun je als leerkracht doen om de leerling bij te staan en te begeleiden in de eerste periode na het letsel?
Hoe krijg je zicht op wat er veranderd is in het functioneren van de leerling en wat is nodig om hem zo optimaal mogelijk te laten functioneren?
Hoe ga je om met de zorg die de leerling nodig heeft op langere termijn? Wat is haalbaar, waar liggen de grenzen van de betrokkenen?


Extra informatie: 
Paperback / softback
160 pagina's
Februari 2015
497 gram
241 x 171 x 14 mm
Uitgeverij Pica
Achterkant:
Bekijk de achterkant

Bij u in huis op: zaterdag
Betaal vóór: 23:15