internetboekhandel.nl
buttons Home pagina Kassa pagina, Winkelwagentje Contact info Email ons
leeg Home pagina Kassa pagina, Winkelwagentje Contact info Email ons Home pagina rijks
boekenweek
rijks Home pagina Home pagina Kassa pagina, Winkelwagentje Contact info Email ons Besteller 60
 
Nederlands Buitenlands   Alles  Titel  Auteur  ISBN        
Economie en bedrijf
Management algemeen
Levertijd: 5 tot 7 werkdagen


Rupert Parker Brady, Maarten Beernink

Mijn naam is Karel van Eerd en ik bewijs dat het wel kan

het ondernemerschap van de oprichter van Jumbo

€ 19.95

MIJN NAAM IS KAREL VAN EERD EN IK BEWIJS DAT HET WÉL KAN

#klantgerichtondernemen
1. De visie van de oprichter van Jumbo Supermarkten

DE 7 GOUDEN REGELS VAN KAREL VAN EERD staan centraal in dit eerste deel van de boekenreeks Retaildenkers. Karel van Eerd senior is als presidentcommissaris van Jumbo Supermarkten de geestelijk vader van deze succesformule. Hij stond vijftien jaar geleden als algemeen directeur aan de basis van het retailformat, dat bekend staat als het snelst groeiende supermarktconcern van Europa, in termen van omzet en marktaandeel. De kern van zijn onder nemerschap sinds 1956: de klant staat altijd centraal. Het summum van zijn visie is Jumbo met de dagelijkse Zeven Zekerheden. Karel van Eerd is Retaildenker sinds 1938.

RETAILDENKERS, HET MEDIAFONDS VOOR KLANTGERICHT ONDERNEMEN is een initiatief van Maarten Beernink en Rupert Parker Brady, ondernemers in media. Maarten is oud-hoofdredacteur van Elsevier Retail en Retaildenker sinds 1975. Hij is directeur-eigenaar van uitgeverij Het Boekenschap. Rupert is oud-hoofd redacteur van MarketingTribune en Retaildenker sinds 1967. Hij ontwikkelt mediaconcepten en is actief als dagvoorzitter en moderator.
Retaildenkers.nl

Recensie:
Karel van Eerd geeft sceptici het nakijken
ProfNews Adformatie 17-10-2011
'Karel van Eerd, de 73-jarige president-commissaris van Jumbo, heeft critici en sceptici van zijn formule het nakijken gegeven. Zo geloofde aanvankelijk niemand in het vak dat het mogelijk was een formule op te zetten met een heel breed assortiment, met de laagste prijzen en met de beste service. Daar is Van Eerd wel in geslaagd, zo meldt hij in het boek `Mijn naam is Karel van Eerd en ik bewijs dat ik het wel kan`. In het boek zet de topman uiteen waarom zijn formule zo`n enorm succes is geworden. Dat begint met het maken van alle mogelijke fouten die een ondernemer maar kan maken. Door een haast overdreven focus op klantvriendelijkheid en door te durven vernieuwen. Zo noemt Van Eerd het bonuskaartsysteem van Albert Heijn onbegrijpelijk; klanten moeten niet loyaal zijn aan een supermarkt, supermarkten moeten loyaal zijn aan de klant. Het getuigt volgens Van Eerd van arrogantie. Een van de manieren om de kosten in de hand te houden, is het wegsnijden van overhead. Die ligt nu op 1,7% en moet nog lager. Van Eerd verwacht dat Jumbo over een jaar 300 winkels telt met 30.000 medewerkers en een omzet van tussen de 3 en 3,5 miljard euro.'

Extra informatie: 
Paperback / softback
September 2011
210 gram
180 x 125 x 12 mm
Het Boekenschap
Achterkant:
Bekijk de achterkant

Levertijd: 5 tot 7 werkdagen



Andere titels binnen de rubriek:
Management algemeen
Deze week nieuw verschenen titels binnen deze rubriek:
<b>Ash  Maurya</b>,Lean scale-up
Ash Maurya
Lean scale-up

<b>Dicky  IJbema</b>,Spelen met invloed
Dicky IJbema
Spelen met invloed

<b>Tendayi  Viki, Dan  Toma, Esther  Gons</b>,The Corporate Startup; How Established Companies Can Develop Successful Innovation Ecosystems
Tendayi Viki, Dan Toma, Esther Gons
The Corporate Startup; How Established Companies Can Develop Successful Innovation Ecosystems

<b>Paul  Rulkens</b>,Uitstekend
Paul Rulkens
Uitstekend

<b>Mike  Hoogveld</b>,Agile Management
Mike Hoogveld
Agile Management

<b>Paul  Rulkens</b>,The power of preeminence
Paul Rulkens
The power of preeminence

<b>Danah  Zohar</b>,Quantum-leiderschap
Danah Zohar
Quantum-leiderschap
Een blauwdruk voor organisaties van de 21ste eeuw

<b>Eric  Leltz</b>,Organisaties in transitie
Eric Leltz
Organisaties in transitie

<b>R. Cialdini</b>,Pre-suasion
R. Cialdini
Pre-suasion

<b>Tony de Bree</b>,Kan het vliegen?
Tony de Bree
Kan het vliegen?

<b>Willem  Salentijn</b>,Lean Six Sigma
Willem Salentijn
Lean Six Sigma

<b>Arnold van Winden, Hans  Heerkens</b>,Solving Managerial Problems Systematically
Arnold van Winden, Hans Heerkens
Solving Managerial Problems Systematically

<b>Mischa  Coster</b>,Zeg het met emoji
Mischa Coster
Zeg het met emoji

<b>Mike  Michalowicz, Femke  Hogema</b>,Profit First
Mike Michalowicz, Femke Hogema
Profit First


Populaire titels binnen deze rubriek:
<b>Joep  Schrijvers</b>,Combinatiepakket Joep Schrijvers: Hoe word ik een rat + Hoe raak je ze kwijt
Joep Schrijvers
Combinatiepakket Joep Schrijvers: Hoe word ik een rat + Hoe raak je ze kwijt

<b>Greetje  Welten, Matty van de Rijzen</b>,Schatgravers + 120 karweikaarten en 107 schatkaarten met handleiding
Greetje Welten, Matty van de Rijzen
Schatgravers + 120 karweikaarten en 107 schatkaarten met handleiding
een avontuurlijk kaartspel dat verbindt, inspireert en raakt

<b>Lon de Caluw</b>,Leren veranderen
Lon de Caluw
Leren veranderen
een handboek voor de veranderkundige

<b>Allard  Droste</b>,Semco in de polder
Allard Droste
Semco in de polder

<b>Misha de Sterke</b>,Oh nee, een goed idee - Hoe ook in jouw organisatie je idee tot resultaat kan leiden
Misha de Sterke
Oh nee, een goed idee - Hoe ook in jouw organisatie je idee tot resultaat kan leiden

<b>Jos  Burgers</b>,Een fan per dag!
Jos Burgers
Een fan per dag!

<b>Jacques  Pijl</b>,Strategie = Executie, Sneller verbeteren, vernieuwen én innoveren in een nieuwe tijd
Jacques Pijl
Strategie = Executie, Sneller verbeteren, vernieuwen én innoveren in een nieuwe tijd

<b>Ger  Boersma</b>,Retail in oorlog
Ger Boersma
Retail in oorlog

<b>Hans van der Loo, Patrick  Davidson</b>,Waar haal je de energie vandaan?
Hans van der Loo, Patrick Davidson
Waar haal je de energie vandaan?

<b>Ilse van Ravenstein, Ameike van der Ven, Mark van Vuuren</b>,De Gespreksfluisteraar. Meerwaarde van gesprekken in jouw organisatie
Ilse van Ravenstein, Ameike van der Ven, Mark van Vuuren
De Gespreksfluisteraar. Meerwaarde van gesprekken in jouw organisatie

,<b>Mensenorganisaties: 24 evoluties onder de loep</b>

Mensenorganisaties: 24 evoluties onder de loep

<b>Arpa Learn Instituut</b>,Op weg naar een lerende organisatie
Arpa Learn Instituut
Op weg naar een lerende organisatie

<b>Natalie J.  Sayer, Bruce  Williams</b>,De kleine Lean voor Dummies
Natalie J. Sayer, Bruce Williams
De kleine Lean voor Dummies
Voor Dummies

<b>Maurits Bruel, Jurgen Geerlings en Joost van Hamel</b>,Uitblinken als familiebedrijf
Maurits Bruel, Jurgen Geerlings en Joost van Hamel
Uitblinken als familiebedrijf
Over de inrichting en werking van goed bestuur

<b>Nvt.</b>,Balanced Scorecard & INK- managementmodel
Nvt.
Balanced Scorecard & INK- managementmodel