internetboekhandel.nl
buttons Home pagina Kassa pagina, Winkelwagentje Contact info Email ons
leeg Home pagina Kassa pagina, Winkelwagentje Contact info Email ons Home pagina Intertaal
Intertaal
Intertaal Home pagina Home pagina Kassa pagina, Winkelwagentje Contact info Email ons Besteller 60
 
Nederlands Buitenlands   Alles  Titel  Auteur  ISBN        
Economie en bedrijf
Management algemeen
Levertijd: 5 tot 7 werkdagen


Rupert Parker Brady, Maarten Beernink

Mijn naam is Karel van Eerd en ik bewijs dat het wel kan

het ondernemerschap van de oprichter van Jumbo

€ 19.95

MIJN NAAM IS KAREL VAN EERD EN IK BEWIJS DAT HET WÉL KAN

#klantgerichtondernemen
1. De visie van de oprichter van Jumbo Supermarkten

DE 7 GOUDEN REGELS VAN KAREL VAN EERD staan centraal in dit eerste deel van de boekenreeks Retaildenkers. Karel van Eerd senior is als presidentcommissaris van Jumbo Supermarkten de geestelijk vader van deze succesformule. Hij stond vijftien jaar geleden als algemeen directeur aan de basis van het retailformat, dat bekend staat als het snelst groeiende supermarktconcern van Europa, in termen van omzet en marktaandeel. De kern van zijn onder nemerschap sinds 1956: de klant staat altijd centraal. Het summum van zijn visie is Jumbo met de dagelijkse Zeven Zekerheden. Karel van Eerd is Retaildenker sinds 1938.

RETAILDENKERS, HET MEDIAFONDS VOOR KLANTGERICHT ONDERNEMEN is een initiatief van Maarten Beernink en Rupert Parker Brady, ondernemers in media. Maarten is oud-hoofdredacteur van Elsevier Retail en Retaildenker sinds 1975. Hij is directeur-eigenaar van uitgeverij Het Boekenschap. Rupert is oud-hoofd redacteur van MarketingTribune en Retaildenker sinds 1967. Hij ontwikkelt mediaconcepten en is actief als dagvoorzitter en moderator.
Retaildenkers.nl

Recensie:
Adformatie
ProfNews 17-10-2011
'Karel van Eerd, de 73-jarige president-commissaris van Jumbo, heeft critici en sceptici van zijn formule het nakijken gegeven. Zo geloofde aanvankelijk niemand in het vak dat het mogelijk was een formule op te zetten met een heel breed assortiment, met de laagste prijzen en met de beste service. Daar is Van Eerd wel in geslaagd, zo meldt hij in het boek `Mijn naam is Karel van Eerd en ik bewijs dat ik het wel kan`. In het boek zet de topman uiteen waarom zijn formule zo`n enorm succes is geworden. Dat begint met het maken van alle mogelijke fouten die een ondernemer maar kan maken. Door een haast overdreven focus op klantvriendelijkheid en door te durven vernieuwen. Zo noemt Van Eerd het bonuskaartsysteem van Albert Heijn onbegrijpelijk; klanten moeten niet loyaal zijn aan een supermarkt, supermarkten moeten loyaal zijn aan de klant. Het getuigt volgens Van Eerd van arrogantie. Een van de manieren om de kosten in de hand te houden, is het wegsnijden van overhead. Die ligt nu op 1,7% en moet nog lager. Van Eerd verwacht dat Jumbo over een jaar 300 winkels telt met 30.000 medewerkers en een omzet van tussen de 3 en 3,5 miljard euro.'

Extra informatie: 
Paperback / softback
September 2011
210 gram
180 x 125 x 12 mm
Het Boekenschap
Achterkant:
Bekijk de achterkant

Levertijd: 5 tot 7 werkdagen