internetboekhandel.nl
buttons Home pagina Kassa pagina, Winkelwagentje Contact info Email ons
leeg Home pagina Kassa pagina, Winkelwagentje Contact info Email ons Home pagina Rijks
rijks
Rijks Home pagina Home pagina Kassa pagina, Winkelwagentje Contact info Email ons Besteller 60
 
Nederlands Buitenlands   Alles  Titel  Auteur  ISBN        
Economie en bedrijf
Management algemeen
Levertijd: 5 tot 7 werkdagen


Rupert Parker Brady, Maarten Beernink

Mijn naam is Karel van Eerd en ik bewijs dat het wel kan

het ondernemerschap van de oprichter van Jumbo

€ 19.95

MIJN NAAM IS KAREL VAN EERD EN IK BEWIJS DAT HET WÉL KAN

#klantgerichtondernemen
1. De visie van de oprichter van Jumbo Supermarkten

DE 7 GOUDEN REGELS VAN KAREL VAN EERD staan centraal in dit eerste deel van de boekenreeks Retaildenkers. Karel van Eerd senior is als presidentcommissaris van Jumbo Supermarkten de geestelijk vader van deze succesformule. Hij stond vijftien jaar geleden als algemeen directeur aan de basis van het retailformat, dat bekend staat als het snelst groeiende supermarktconcern van Europa, in termen van omzet en marktaandeel. De kern van zijn onder nemerschap sinds 1956: de klant staat altijd centraal. Het summum van zijn visie is Jumbo met de dagelijkse Zeven Zekerheden. Karel van Eerd is Retaildenker sinds 1938.

RETAILDENKERS, HET MEDIAFONDS VOOR KLANTGERICHT ONDERNEMEN is een initiatief van Maarten Beernink en Rupert Parker Brady, ondernemers in media. Maarten is oud-hoofdredacteur van Elsevier Retail en Retaildenker sinds 1975. Hij is directeur-eigenaar van uitgeverij Het Boekenschap. Rupert is oud-hoofd redacteur van MarketingTribune en Retaildenker sinds 1967. Hij ontwikkelt mediaconcepten en is actief als dagvoorzitter en moderator.
Retaildenkers.nl

Recensie:
Karel van Eerd geeft sceptici het nakijken
ProfNews Adformatie 17-10-2011
'Karel van Eerd, de 73-jarige president-commissaris van Jumbo, heeft critici en sceptici van zijn formule het nakijken gegeven. Zo geloofde aanvankelijk niemand in het vak dat het mogelijk was een formule op te zetten met een heel breed assortiment, met de laagste prijzen en met de beste service. Daar is Van Eerd wel in geslaagd, zo meldt hij in het boek `Mijn naam is Karel van Eerd en ik bewijs dat ik het wel kan`. In het boek zet de topman uiteen waarom zijn formule zo`n enorm succes is geworden. Dat begint met het maken van alle mogelijke fouten die een ondernemer maar kan maken. Door een haast overdreven focus op klantvriendelijkheid en door te durven vernieuwen. Zo noemt Van Eerd het bonuskaartsysteem van Albert Heijn onbegrijpelijk; klanten moeten niet loyaal zijn aan een supermarkt, supermarkten moeten loyaal zijn aan de klant. Het getuigt volgens Van Eerd van arrogantie. Een van de manieren om de kosten in de hand te houden, is het wegsnijden van overhead. Die ligt nu op 1,7% en moet nog lager. Van Eerd verwacht dat Jumbo over een jaar 300 winkels telt met 30.000 medewerkers en een omzet van tussen de 3 en 3,5 miljard euro.'

Extra informatie: 
Paperback / softback
September 2011
210 gram
180 x 125 x 12 mm
Het Boekenschap
Achterkant:
Bekijk de achterkant

Levertijd: 5 tot 7 werkdagen



Andere titels binnen de rubriek:
Management algemeen
Deze week nieuw verschenen titels binnen deze rubriek:
<b>Karen  Reichert</b>,Het waarom, hoe en wat van het olifantenpad
Karen Reichert
Het waarom, hoe en wat van het olifantenpad

<b>Joris  Merks-Benjaminsen</b>,Digitale denkers aan het werk, Wat de internetgeneratie moet weten om te overleven en floreren in elke organisatie
Joris Merks-Benjaminsen
Digitale denkers aan het werk, Wat de internetgeneratie moet weten om te overleven en floreren in elke organisatie

<b>Jackie van de Goor</b>,Hartelijk georganiseerd - Organisatiecultuur begrijpen en ontwikkelen
Jackie van de Goor
Hartelijk georganiseerd - Organisatiecultuur begrijpen en ontwikkelen

<b>Arjan  Polhuijs</b>,Pionier! - En realiseer zinvolle innovatie
Arjan Polhuijs
Pionier! - En realiseer zinvolle innovatie

<b>Robert B.  Cialdini</b>,Pre-suasion - een revolutionaire manier van beļnvloeden en overtuigen
Robert B. Cialdini
Pre-suasion - een revolutionaire manier van beļnvloeden en overtuigen

<b>Robert  Cialdini</b>,Invloed - De zes geheimen van het overtuigen
Robert Cialdini
Invloed - De zes geheimen van het overtuigen


Populaire titels binnen deze rubriek:
<b>Danielle  Braun, Jitske  Kramer</b>,De corporate tribe
Danielle Braun, Jitske Kramer
De corporate tribe
organisatielessen uit de antroplogie

<b>Misha de Sterke</b>,Oh nee, een goed idee - Hoe ook in jouw organisatie je idee tot resultaat kan leiden
Misha de Sterke
Oh nee, een goed idee - Hoe ook in jouw organisatie je idee tot resultaat kan leiden

<b>George van Houts</b>,Door de bank genomen
George van Houts
Door de bank genomen

<b>A. Vance</b>,Elon Musk
A. Vance
Elon Musk
Tesla, Spacex, and the Quest for a Fantastic Future

<b>Napoleon  Hill</b>,Invictus Library Think and Grow Rich
Napoleon Hill
Invictus Library Think and Grow Rich
Invictus Library

<b>Peter  Epe, Wim  Koetzier</b>,Jaarverslaggeving
Peter Epe, Wim Koetzier
Jaarverslaggeving

<b>Vance, Ashlee</b>,Elon Musk
Vance, Ashlee
Elon Musk
How the Billionaire CEO of SpaceX and Tesla is shaping our Future

<b>Marc  Buelens, Herman van den Broeck</b>,Beslissen
Marc Buelens, Herman van den Broeck
Beslissen
Essentials

<b>Patrick van der Pijl, Justin  Lokitz, Lisa Kay  Solomon</b>,Ontwerp Betere Business
Patrick van der Pijl, Justin Lokitz, Lisa Kay Solomon
Ontwerp Betere Business

<b>Ad Pruyn en Henk Wilke</b>,Sociale psychologie voor managers
Ad Pruyn en Henk Wilke
Sociale psychologie voor managers

<b>Greetje  Welten, Matty van de Rijzen</b>,Schatgravers + 120 karweikaarten en 107 schatkaarten met handleiding
Greetje Welten, Matty van de Rijzen
Schatgravers + 120 karweikaarten en 107 schatkaarten met handleiding
een avontuurlijk kaartspel dat verbindt, inspireert en raakt

<b>Sander  Schroevers</b>,Presentations in English
Sander Schroevers
Presentations in English

<b>Richard  Branson</b>,Gaat niet bestaat niet
Richard Branson
Gaat niet bestaat niet

<b>.  Schoemakers, F.A.J.  Koopmans</b>,Operationeel personeelsmanagement
. Schoemakers, F.A.J. Koopmans
Operationeel personeelsmanagement

<b>Jaap  Bressers</b>,Waar een wiel is, is een weg
Jaap Bressers
Waar een wiel is, is een weg
hoe je met kleine dingen het verschil maakt