internetboekhandel.nl
buttons Home pagina Kassa pagina, Winkelwagentje Contact info Email ons
leeg Home pagina Kassa pagina, Winkelwagentje Contact info Email ons Home pagina Intertaal
Intertaal
Intertaal Home pagina Home pagina Kassa pagina, Winkelwagentje Contact info Email ons Besteller 60
 
Nederlands Buitenlands   Alles  Titel  Auteur  ISBN        
Economie en bedrijf
Management algemeen
Levertijd: 5 tot 7 werkdagen


Rupert Parker Brady, Maarten Beernink

Mijn naam is Karel van Eerd en ik bewijs dat het wel kan

het ondernemerschap van de oprichter van Jumbo

€ 19.95

MIJN NAAM IS KAREL VAN EERD EN IK BEWIJS DAT HET WÉL KAN

#klantgerichtondernemen
1. De visie van de oprichter van Jumbo Supermarkten

DE 7 GOUDEN REGELS VAN KAREL VAN EERD staan centraal in dit eerste deel van de boekenreeks Retaildenkers. Karel van Eerd senior is als presidentcommissaris van Jumbo Supermarkten de geestelijk vader van deze succesformule. Hij stond vijftien jaar geleden als algemeen directeur aan de basis van het retailformat, dat bekend staat als het snelst groeiende supermarktconcern van Europa, in termen van omzet en marktaandeel. De kern van zijn onder nemerschap sinds 1956: de klant staat altijd centraal. Het summum van zijn visie is Jumbo met de dagelijkse Zeven Zekerheden. Karel van Eerd is Retaildenker sinds 1938.

RETAILDENKERS, HET MEDIAFONDS VOOR KLANTGERICHT ONDERNEMEN is een initiatief van Maarten Beernink en Rupert Parker Brady, ondernemers in media. Maarten is oud-hoofdredacteur van Elsevier Retail en Retaildenker sinds 1975. Hij is directeur-eigenaar van uitgeverij Het Boekenschap. Rupert is oud-hoofd redacteur van MarketingTribune en Retaildenker sinds 1967. Hij ontwikkelt mediaconcepten en is actief als dagvoorzitter en moderator.
Retaildenkers.nl

Recensie:
Adformatie
ProfNews 17-10-2011
'Karel van Eerd, de 73-jarige president-commissaris van Jumbo, heeft critici en sceptici van zijn formule het nakijken gegeven. Zo geloofde aanvankelijk niemand in het vak dat het mogelijk was een formule op te zetten met een heel breed assortiment, met de laagste prijzen en met de beste service. Daar is Van Eerd wel in geslaagd, zo meldt hij in het boek `Mijn naam is Karel van Eerd en ik bewijs dat ik het wel kan`. In het boek zet de topman uiteen waarom zijn formule zo`n enorm succes is geworden. Dat begint met het maken van alle mogelijke fouten die een ondernemer maar kan maken. Door een haast overdreven focus op klantvriendelijkheid en door te durven vernieuwen. Zo noemt Van Eerd het bonuskaartsysteem van Albert Heijn onbegrijpelijk; klanten moeten niet loyaal zijn aan een supermarkt, supermarkten moeten loyaal zijn aan de klant. Het getuigt volgens Van Eerd van arrogantie. Een van de manieren om de kosten in de hand te houden, is het wegsnijden van overhead. Die ligt nu op 1,7% en moet nog lager. Van Eerd verwacht dat Jumbo over een jaar 300 winkels telt met 30.000 medewerkers en een omzet van tussen de 3 en 3,5 miljard euro.'

Extra informatie: 
Paperback / softback
September 2011
210 gram
180 x 125 x 12 mm
Het Boekenschap
Achterkant:
Bekijk de achterkant

Levertijd: 5 tot 7 werkdagen



Andere titels binnen de rubriek:
Management algemeen
Deze week nieuw verschenen titels binnen deze rubriek:
<b>Ed  Schouten</b>,Projectmatig werken in de praktijk
Ed Schouten
Projectmatig werken in de praktijk

<b>S.  Ramkhelawan</b>,The Visionary Negotiator
S. Ramkhelawan
The Visionary Negotiator

<b>Tendayi  Viki, Dan  Toma, Esther  Gons</b>,De Corporate Startup - NL editie; Hoe je als gevestigd bedrijf een ecosysteem voor innovatie creŽert
Tendayi Viki, Dan Toma, Esther Gons
De Corporate Startup - NL editie; Hoe je als gevestigd bedrijf een ecosysteem voor innovatie creŽert

<b>André  Wierdsma, Joop  Swieringa</b>,Lerend organiseren
André Wierdsma, Joop Swieringa
Lerend organiseren

<b>Jan  Lubberding, Rob van Stratum, Erik  Kaptein</b>,Changemanagement
Jan Lubberding, Rob van Stratum, Erik Kaptein
Changemanagement


Populaire titels binnen deze rubriek:
<b>Greetje  Welten, Matty van de Rijzen</b>,Schatgravers + 120 karweikaarten en 107 schatkaarten met handleiding
Greetje Welten, Matty van de Rijzen
Schatgravers + 120 karweikaarten en 107 schatkaarten met handleiding
een avontuurlijk kaartspel dat verbindt, inspireert en raakt

<b>Misha de Sterke</b>,Oh nee, een goed idee - Hoe ook in jouw organisatie je idee tot resultaat kan leiden
Misha de Sterke
Oh nee, een goed idee - Hoe ook in jouw organisatie je idee tot resultaat kan leiden

<b>Ilse van Ravenstein, Ameike van der Ven, Mark van Vuuren</b>,De Gespreksfluisteraar. Meerwaarde van gesprekken in jouw organisatie
Ilse van Ravenstein, Ameike van der Ven, Mark van Vuuren
De Gespreksfluisteraar. Meerwaarde van gesprekken in jouw organisatie

<b>Lon de Caluw</b>,Leren veranderen
Lon de Caluw
Leren veranderen
een handboek voor de veranderkundige

<b>Cor  Molenaar</b>,De kracht van platformstrategie
Cor Molenaar
De kracht van platformstrategie

<b>Jos  Burgers</b>,Een fan per dag!
Jos Burgers
Een fan per dag!

<b>Aartjan van Erkel</b>,Maak ze gek! Hoe je opvallend veel klanten trekt met online marketing
Aartjan van Erkel
Maak ze gek! Hoe je opvallend veel klanten trekt met online marketing

<b>Hans van der Loo, Patrick  Davidson</b>,Waar haal je de energie vandaan?
Hans van der Loo, Patrick Davidson
Waar haal je de energie vandaan?

<b>Nir  Eyal</b>,Hooked - hoe je mensen verslaafd maakt aan je product
Nir Eyal
Hooked - hoe je mensen verslaafd maakt aan je product

<b>Remko van der Pols, Yvette  Bakker</b>,BiSL® - Pocketguide - 2de herziene druk
Remko van der Pols, Yvette Bakker
BiSL® - Pocketguide - 2de herziene druk

<b>Bob Burg & John David Mann</b>,De Go-Giver
Bob Burg & John David Mann
De Go-Giver
Een inspirerend verhaal over de waarde van geven

<b>Gijs van Wulfen</b>,Het innovatiedoolhof
Gijs van Wulfen
Het innovatiedoolhof

<b>Rob van Es</b>,Professionele ethiek
Rob van Es
Professionele ethiek
morele besluitvorming in organisaties en professies

<b>Bernard  Mustert</b>,Bestaat volgend jaar jouw bedrijf nog?
Bernard Mustert
Bestaat volgend jaar jouw bedrijf nog?

<b>Ger  Boersma</b>,Retail in oorlog
Ger Boersma
Retail in oorlog