internetboekhandel.nl
buttons Home pagina Kassa pagina, Winkelwagentje Contact info Email ons
leeg Home pagina Kassa pagina, Winkelwagentje Contact info Email ons Home pagina Rijks
Rijks
Rijks Home pagina Home pagina Kassa pagina, Winkelwagentje Contact info Email ons Besteller 60
 
Nederlands Buitenlands   Alles  Titel  Auteur  ISBN        
Economie en bedrijf
Management algemeen
Levertijd: 5 tot 7 werkdagen


Rupert Parker Brady, Maarten Beernink

Mijn naam is Karel van Eerd en ik bewijs dat het wel kan

het ondernemerschap van de oprichter van Jumbo

€ 19.95

MIJN NAAM IS KAREL VAN EERD EN IK BEWIJS DAT HET WÉL KAN

#klantgerichtondernemen
1. De visie van de oprichter van Jumbo Supermarkten

DE 7 GOUDEN REGELS VAN KAREL VAN EERD staan centraal in dit eerste deel van de boekenreeks Retaildenkers. Karel van Eerd senior is als presidentcommissaris van Jumbo Supermarkten de geestelijk vader van deze succesformule. Hij stond vijftien jaar geleden als algemeen directeur aan de basis van het retailformat, dat bekend staat als het snelst groeiende supermarktconcern van Europa, in termen van omzet en marktaandeel. De kern van zijn onder nemerschap sinds 1956: de klant staat altijd centraal. Het summum van zijn visie is Jumbo met de dagelijkse Zeven Zekerheden. Karel van Eerd is Retaildenker sinds 1938.

RETAILDENKERS, HET MEDIAFONDS VOOR KLANTGERICHT ONDERNEMEN is een initiatief van Maarten Beernink en Rupert Parker Brady, ondernemers in media. Maarten is oud-hoofdredacteur van Elsevier Retail en Retaildenker sinds 1975. Hij is directeur-eigenaar van uitgeverij Het Boekenschap. Rupert is oud-hoofd redacteur van MarketingTribune en Retaildenker sinds 1967. Hij ontwikkelt mediaconcepten en is actief als dagvoorzitter en moderator.
Retaildenkers.nl

Recensie:
Adformatie
ProfNews 17-10-2011
'Karel van Eerd, de 73-jarige president-commissaris van Jumbo, heeft critici en sceptici van zijn formule het nakijken gegeven. Zo geloofde aanvankelijk niemand in het vak dat het mogelijk was een formule op te zetten met een heel breed assortiment, met de laagste prijzen en met de beste service. Daar is Van Eerd wel in geslaagd, zo meldt hij in het boek `Mijn naam is Karel van Eerd en ik bewijs dat ik het wel kan`. In het boek zet de topman uiteen waarom zijn formule zo`n enorm succes is geworden. Dat begint met het maken van alle mogelijke fouten die een ondernemer maar kan maken. Door een haast overdreven focus op klantvriendelijkheid en door te durven vernieuwen. Zo noemt Van Eerd het bonuskaartsysteem van Albert Heijn onbegrijpelijk; klanten moeten niet loyaal zijn aan een supermarkt, supermarkten moeten loyaal zijn aan de klant. Het getuigt volgens Van Eerd van arrogantie. Een van de manieren om de kosten in de hand te houden, is het wegsnijden van overhead. Die ligt nu op 1,7% en moet nog lager. Van Eerd verwacht dat Jumbo over een jaar 300 winkels telt met 30.000 medewerkers en een omzet van tussen de 3 en 3,5 miljard euro.'

Extra informatie: 
Paperback / softback
September 2011
210 gram
180 x 125 x 12 mm
Het Boekenschap
Achterkant:
Bekijk de achterkant

Levertijd: 5 tot 7 werkdagen



Andere titels binnen de rubriek:
Management algemeen
Deze week nieuw verschenen titels binnen deze rubriek:
<b>Lia  Genee, Hanneke  Konsten</b>,Systemisch trainen, Trainen van binnenuit in het geheel
Lia Genee, Hanneke Konsten
Systemisch trainen, Trainen van binnenuit in het geheel

<b>Arne de Vet, Filip  Lowette</b>,De fluÔde organisatie
Arne de Vet, Filip Lowette
De fluÔde organisatie

,<b>Tweebenig samen werken</b>

Tweebenig samen werken

<b>André de Waal, Rudy  Kor, Britta  Gielen, Hans van der Loo, René ten Bos, Mark van Twist, Annemieke  Roobeek, Janka  Stoker</b>,Perspectieven op leiderschap
André de Waal, Rudy Kor, Britta Gielen, Hans van der Loo, René ten Bos, Mark van Twist, Annemieke Roobeek, Janka Stoker
Perspectieven op leiderschap


Populaire titels binnen deze rubriek:
<b>Adjiedj  Bakas</b>,Trends 2018
Adjiedj Bakas
Trends 2018

<b>Misha de Sterke</b>,Oh nee, een goed idee - Hoe ook in jouw organisatie je idee tot resultaat kan leiden
Misha de Sterke
Oh nee, een goed idee - Hoe ook in jouw organisatie je idee tot resultaat kan leiden

<b>Taco  Oosterkamp</b>,Elke dag je hoofd en inbox leeg - Hoe je snel en efficiŽnt je e-mail verwerkt in Microsoft Outlook
Taco Oosterkamp
Elke dag je hoofd en inbox leeg - Hoe je snel en efficiŽnt je e-mail verwerkt in Microsoft Outlook

<b>H.  Bakker</b>,Helden en Horken
H. Bakker
Helden en Horken

<b>Patries  Quant, Floris  Quant</b>,Projectmatig werken anno nu
Patries Quant, Floris Quant
Projectmatig werken anno nu

<b>Evelien  Bruins</b>,De kleine Bloggen voor dummies
Evelien Bruins
De kleine Bloggen voor dummies

<b>Chris  Guillebeau</b>,De Side Hustle
Chris Guillebeau
De Side Hustle
Begin voor jezelf, zonder je baan op te zeggen

<b>Ilse van Ravenstein, Ameike van der Ven, Mark van Vuuren</b>,De Gespreksfluisteraar. Meerwaarde van gesprekken in jouw organisatie
Ilse van Ravenstein, Ameike van der Ven, Mark van Vuuren
De Gespreksfluisteraar. Meerwaarde van gesprekken in jouw organisatie

<b>Bim  Bensdorp</b>,Champagne en karnemelk
Bim Bensdorp
Champagne en karnemelk
cultuur als spelmaker of spelbreker bij fusies en overnames

,<b>Tweebenig samen werken</b>

Tweebenig samen werken

<b>Eelco  Smit</b>,Boek voor mannen
Eelco Smit
Boek voor mannen
heb het lef om echte keuzes te maken

<b>Wessel  Berkman</b>,De commerciŽle revolutie
Wessel Berkman
De commerciŽle revolutie
Van een lineair naar een exponentieel groeimodel

<b>Gerda van Galen, Evelien  Bruins</b>,De kleine Vloggen voor Dummies
Gerda van Galen, Evelien Bruins
De kleine Vloggen voor Dummies
Voor Dummies

<b>Natalie J. Sayer, Bruce  Williams</b>,Lean voor dummies 2e editie
Natalie J. Sayer, Bruce Williams
Lean voor dummies 2e editie

<b>Hanke  Lange</b>,Uit het goede hout gesneden
Hanke Lange
Uit het goede hout gesneden
de enerverende stap van manager naar bestuurder