internetboekhandel.nl
buttons Home pagina Kassa pagina, Winkelwagentje Contact info Email ons
leeg Home pagina Kassa pagina, Winkelwagentje Contact info Email ons Home pagina Rijks
rijks
Rijks Home pagina Home pagina Kassa pagina, Winkelwagentje Contact info Email ons Besteller 60
 
Nederlands Buitenlands   Alles  Titel  Auteur  ISBN        
Sociale wetenschappen
Communicatiekunde algemeen
Bij u in huis op: zaterdag
Betaal vóór: 23:15


Natasja Loomans

Effectief communiceren en beïnvloeden

persoonlijk inzicht, gesprekstechnieken en beïnvloedingsvaardigheden

€ 49.95

Gesprekken over besluitvorming voeren we dagelijks. Of het nu gaat om een sollicitatiegesprek, een vergadering of een aankoopgesprek, u hebt invloed op de beslis­singen die tijdens die gesprekken worden genomen. Hoe kunt u die gesprekken en uw gesprekspartners beïnvloeden, zodat u uw doel bereikt? Dit boek geeft antwoord op die vraag.

In vier overzichtelijke delen krijgt u tools en achterliggende theorie aan­gereikt. Hiermee voert u efficiëntere gesprekken en kunt u invloed uitoefenen op de uitkomst ervan.
In het eerste deel staan uw eigen persoonlijkheid en uw gespreksvaardigheden cen­traal. Hoe u waarneemt, denkt en beslist bepaalt hoe u overkomt en communiceert. Een succesvolle professional kent zichzelf en kan zijn gedrag, toon, woordgebruik en houding op de omgeving aanpassen.
In deel twee krijgt u een overzicht van communicatiemodellen en -tools die zich in de praktijk bewezen hebben. Inspirerende praktijkvoorbeelden laten u zien hoe u de theorie in de praktijk brengt, zodat u uw eigen gesprekken en die in uw omgeving kunt analyseren.
De centrale vraag in het derde deel is: welke gesprekstechnieken en welk gedrag zorgen ervoor dat de ander handelt of besluit zoals u wilt? Welke aanpak is effectief in welke situatie? U verbetert uw eigen beïnvloedingsvaardigheden met behulp van theorieën over beïnvloedingsstrategieën. Belangrijke kernwoorden hierbij zijn res­pect, vertrouwen en authenticiteit. U leert geen trucje, maar ontdekt uw eigen beïn­vloedingskrachten en bouwt deze uit.
Deel vier werkt een aantal specifieke gesprekssituaties uit. U krijgt do`s en don`ts aan­gereikt en leert wat u in welke situatie het beste kunt doen.

Dit boek daagt u uit te experimenteren met nieuw gedrag. U verbetert uw gespreks­technieken en krijgt meer zelfvertrouwen in gesprekken, omdat u weet hoe u in een gesprek uw doel bereikt. U verlegt uw grenzen en gaat moeilijke situaties niet meer uit de weg. Kortom: communiceren met anderen gaat u makkelijker af.

Recensie:
NBD Biblion 17-02-2015
'Communicatie is verbinden maar ook: beïnvloeden. Tijdens een vergadering of verkoopgesprek. In vier delen krijgt de lezer tools en theorie effectievere gesprekken. In deel 1 gaat het over de persoon: de eerste indruk, persoonlijke eigenschappen, communicatiestijlen en hoe gedrag op de omgeving aan te passen. In deel 2 gaat het om interactie, communicatie als proces, gedrag en cultuur, tools als luisteren, samenvatten en feedback. En soorten gesprekken in organisaties. Deel 3 gaat over beïnvloeding. Wanneer wordt het manipuleren? Hoe werkt strategisch beïnvloeden en hoe tools inzetten als de roos van Leary, maar ook emoties inzetten en het beïnvloeden van besluitvorming. Het extra deel 3 gaat over wat te doen in cruciale gesprekssituaties, zoals dialoog en focus. Solide handboek, bedoeld om communicatie te verbeteren. Hardcover. Op de voorkant foto van een plastiek van 3 kletsende mensen. Bevat kleurenfoto`s maar vooral infographics. De auteur is communicatietrainer.'

Extra informatie: 
Hardback
Met illustraties
Februari 2015
1179 gram
248 x 180 x 28 mm
Concept uitgeefgroep nl
Achterkant:
Bekijk de achterkant

Bij u in huis op: zaterdag
Betaal vóór: 23:15