internetboekhandel.nl
buttons Home pagina Kassa pagina, Winkelwagentje Contact info Email ons
leeg Home pagina Kassa pagina, Winkelwagentje Contact info Email ons Home pagina rijks
boekenweek
rijks Home pagina Home pagina Kassa pagina, Winkelwagentje Contact info Email ons Besteller 60
 
Nederlands Buitenlands   Alles  Titel  Auteur  ISBN        
Economie en bedrijf
Management algemeen
Bij u in huis op: zaterdag
Bestel vóór: 23:15


Mark Hillen

Iedereen werk, iedereen winst

hoe sociale firma`s een inclusieve economie creëren

€ 14.95

Werk betekent veel: het is de basis van onze economie en onze welvaart. Werk en de werkomgeving bepalen voor een groot deel de kwaliteit van ons leven; een eigen inkomen, interessant werk, deel uitmaken van een team. Dat geldt zeker voor mensen met een arbeidsbeperking. De arbeidsparticipatie van deze groep is laag, gemiddeld iets meer dan een derde van deze mensen heeft betaald werk. Sociale firma`s bieden een oplossing voor dit sociaal-economisch probleem.

Sociale firma`s zijn bedrijven die zich specialiseren in het werken met mensen met een arbeidsbeperking; het is hun missie. Maar tegelijkertijd verkopen ze hun product of dienst op de vrije markt. Sociale firma`s moeten dus met een kwetsbaar personeelsbestand een marktconforme kwaliteit leveren voor een marktconforme prijs. Iedereen werk, iedereen winst laat zien wat een sociale firma is en toont de kracht ervan, de uitdagingen en het bijzondere businessmodel.

Meer rendabele arbeidsplaatsen creëren voor mensen met een beperking, dát is het uiteindelijke doel. De sector zal daartoe zelf stappen zetten. Maar serieuze groei van de sociale firma is niet mogelijk zonder brede betrokkenheid van werkgevers en overheden. Dit boek schetst de weg naar een gelijkwaardige arbeidsparticipatie, naar een inclusieve economie, en bespreekt de bijdrage die iedereen daaraan kan leveren: werkgevers, rijksoverheid en gemeentes.

Extra informatie: 
Paperback / softback
120 pagina's
Met illustraties
November 2014
248 gram
225 x 170 x 12 mm
Warden Press
Achterkant:
Bekijk de achterkant

Bij u in huis op: zaterdag
Bestel vóór: 23:15



Andere titels binnen de rubriek:
Management algemeen
Deze week nieuw verschenen titels binnen deze rubriek:
<b>Katinka  Michiels</b>,Verdienen met online programma’s
Katinka Michiels
Verdienen met online programma’s

<b>Henny  Portman</b>,Scaling agile in organisaties
Henny Portman
Scaling agile in organisaties

<b>Martijn van Ooijen, Thijs  Homan, Marcel  Kuhlmann, Barbara van der Steen, Aart  Goedhart, Mieke  Moor, Antonie van Nistelrooij</b>,Imperfecte adviseur
Martijn van Ooijen, Thijs Homan, Marcel Kuhlmann, Barbara van der Steen, Aart Goedhart, Mieke Moor, Antonie van Nistelrooij
Imperfecte adviseur

<b>Esther de Haan</b>,Transities van sectoren - Systeemleren als succesfactor
Esther de Haan
Transities van sectoren - Systeemleren als succesfactor


Populaire titels binnen deze rubriek:
<b>Greetje  Welten, Matty van de Rijzen</b>,Schatgravers + 120 karweikaarten en 107 schatkaarten met handleiding
Greetje Welten, Matty van de Rijzen
Schatgravers + 120 karweikaarten en 107 schatkaarten met handleiding
een avontuurlijk kaartspel dat verbindt, inspireert en raakt

<b>Joep  Schrijvers</b>,Combinatiepakket Joep Schrijvers: Hoe word ik een rat + Hoe raak je ze kwijt
Joep Schrijvers
Combinatiepakket Joep Schrijvers: Hoe word ik een rat + Hoe raak je ze kwijt

<b>Misha de Sterke</b>,Oh nee, een goed idee - Hoe ook in jouw organisatie je idee tot resultaat kan leiden
Misha de Sterke
Oh nee, een goed idee - Hoe ook in jouw organisatie je idee tot resultaat kan leiden

<b>Allard  Droste</b>,Semco in de polder
Allard Droste
Semco in de polder

<b>Lon de Caluw</b>,Leren veranderen
Lon de Caluw
Leren veranderen
een handboek voor de veranderkundige

<b>Cor  Molenaar</b>,De kracht van platformstrategie
Cor Molenaar
De kracht van platformstrategie

<b>Aartjan van Erkel</b>,Maak ze gek! Hoe je opvallend veel klanten trekt met online marketing
Aartjan van Erkel
Maak ze gek! Hoe je opvallend veel klanten trekt met online marketing

<b>Hans van der Loo, Patrick  Davidson</b>,Waar haal je de energie vandaan?
Hans van der Loo, Patrick Davidson
Waar haal je de energie vandaan?

<b>Ilse van Ravenstein, Ameike van der Ven, Mark van Vuuren</b>,De Gespreksfluisteraar. Meerwaarde van gesprekken in jouw organisatie
Ilse van Ravenstein, Ameike van der Ven, Mark van Vuuren
De Gespreksfluisteraar. Meerwaarde van gesprekken in jouw organisatie

<b>Robert B.  Cialdini</b>,Invloed - De zes geheimen van het overtuigen
Robert B. Cialdini
Invloed - De zes geheimen van het overtuigen

<b>Jacques  Pijl</b>,Strategie = Executie, Sneller verbeteren, vernieuwen én innoveren in een nieuwe tijd
Jacques Pijl
Strategie = Executie, Sneller verbeteren, vernieuwen én innoveren in een nieuwe tijd

<b>Maurits Bruel, Jurgen Geerlings en Joost van Hamel</b>,Uitblinken als familiebedrijf
Maurits Bruel, Jurgen Geerlings en Joost van Hamel
Uitblinken als familiebedrijf
Over de inrichting en werking van goed bestuur

<b>Rob van Es</b>,Professionele ethiek
Rob van Es
Professionele ethiek
morele besluitvorming in organisaties en professies

,<b>Mensenorganisaties: 24 evoluties onder de loep</b>

Mensenorganisaties: 24 evoluties onder de loep

<b>Angela  Talen</b>,Dit is de maand dat ik het anders doe
Angela Talen
Dit is de maand dat ik het anders doe
persoonlijk leiderschap in verandering