internetboekhandel.nl
buttons Home pagina Kassa pagina, Winkelwagentje Contact info Email ons
leeg Home pagina Kassa pagina, Winkelwagentje Contact info Email ons Home pagina Rijks
rijks
Rijks Home pagina Home pagina Kassa pagina, Winkelwagentje Contact info Email ons Besteller 60
 
Nederlands Buitenlands   Alles  Titel  Auteur  ISBN        
Economie en bedrijf
Management algemeen
Levertijd: 5 tot 7 werkdagen


Malcolm Gladwell

Blink

The Power of Thinking Without Thinking

€ 9.95

In his landmark bestseller The Tipping Point, Malcolm Gladwell redefined how we understand the world around us. Now, in Blink, he revolutionizes the way we understand the world within. Blink is a book about how we think without thinking, about choices that seem to be made in an instant - in the blink of an eye - that actually aren't as simple as they seem. Why are some people brilliant decision makers, while others are consistently inept? Why do some people follow their instincts and win, while others end up stumbling into error? How do our brains really work - in the office, in the classroom, in the kitchen, and in the bedroom? And why are the best decisions often those that are impossible to explain to others?

In Blink we meet the psychologist who has learned to predict whether a marriage will last, based on a few minutes of observing a couple; the tennis coach who knows when a player will double-fault before the racket even makes contact with the ball; the antiquities experts who recognize a fake at a glance.

Here, too, are great failures of blink :the election of Warren Harding; New Coke; and the shooting of Amadou Diallo by police. Blink reveals that great decision makers aren't those who process the most information or spend the most time deliberating, but those who have perfected the art of thin-slicing - filtering the very few factors that matter from an overwhelming number of variables.

Drawing on cutting-edge neuroscience and psychology and displaying all of the brilliance that made The Tipping Point a classic, Blink changes the way you understand every decision you make. Never again will you think about thinking the same way.

The author:
Malcolm Gladwell is a former business and science writer at the Washington Post. He is currently a staff writer for The New Yorker.

Text in English


Taal / Language : English

Extra informatie: 
Diversen
287 pagina's
Januari 2006
146 gram
172 x 106 x 29 mm
Hachette Book Group USA us

Levertijd: 5 tot 7 werkdagen



Andere titels binnen de rubriek:
Management algemeen
Deze week nieuw verschenen titels binnen deze rubriek:

Jan van Bon
De USM-methode. Het standaard managementsysteem voor dienstverleners.

<b>Erik  Van Vulpen</b>,The basic principle of people analytics
Erik Van Vulpen
The basic principle of people analytics

<b>Arjan van Weele, Jordie van Berkel-Schoonen, Gert  Walhof</b>,Inkoop in strategisch perspectief
Arjan van Weele, Jordie van Berkel-Schoonen, Gert Walhof
Inkoop in strategisch perspectief

<b>Charlotte  Meindersma</b>,Wetboek voor webwinkels
Charlotte Meindersma
Wetboek voor webwinkels

<b>Michiel van Yperen, Chris  Roorda, Sophie  Buchel</b>,Ondernemen voor transitie - Ruimte maken voor fundamentele vernieuwing
Michiel van Yperen, Chris Roorda, Sophie Buchel
Ondernemen voor transitie - Ruimte maken voor fundamentele vernieuwing


Populaire titels binnen deze rubriek:
<b>Simon  Sinek</b>,Samen is beter
Simon Sinek
Samen is beter
Het kleine boek van inspiratie

<b>Vance, Ashlee</b>,Elon Musk
Vance, Ashlee
Elon Musk
How the Billionaire CEO of SpaceX and Tesla is shaping our Future

<b>Adjiedj  Bakas</b>,Trends 2017
Adjiedj Bakas
Trends 2017

<b>Misha de Sterke</b>,Oh nee, een goed idee - Hoe ook in jouw organisatie je idee tot resultaat kan leiden
Misha de Sterke
Oh nee, een goed idee - Hoe ook in jouw organisatie je idee tot resultaat kan leiden

<b>A. Vance</b>,Elon Musk
A. Vance
Elon Musk
Tesla, Spacex, and the Quest for a Fantastic Future

<b>Robert B.  Cialdini</b>,Invloed - De zes geheimen van het overtuigen
Robert B. Cialdini
Invloed - De zes geheimen van het overtuigen

<b>Roelf  Houwing</b>,Winnen met aanbestedingen en offertes
Roelf Houwing
Winnen met aanbestedingen en offertes

<b>George  Kohlrieser</b>,Laat je niet gijzelen
George Kohlrieser
Laat je niet gijzelen

<b>Ben  Tiggelaar, Joël  Aerts</b>,Ben Tiggelaar MBA in een dag - het boek
Ben Tiggelaar, Joël Aerts
Ben Tiggelaar MBA in een dag - het boek
een frisse blik op de beste ideeen van de belangrijkste managementdenkers

<b>Edwin van Dieën, Rob van der Noll</b>,De Opdrachtgever  2de herziene druk
Edwin van Dieën, Rob van der Noll
De Opdrachtgever 2de herziene druk

<b>Tanja  Smid, Wanda  Kraal</b>,Leidinggeven doe je zo!
Tanja Smid, Wanda Kraal
Leidinggeven doe je zo!
wegwijzer voor resultaat- en mensgerichte managers

<b>Monique  Juffermans</b>,Het ei van Columbus
Monique Juffermans
Het ei van Columbus

<b>Hans Peter  Roel</b>,Werkboek de vierde dimensie
Hans Peter Roel
Werkboek de vierde dimensie

<b>Hans Peter  Roel</b>,De vierde dimensie
Hans Peter Roel
De vierde dimensie

<b>Anton van den Dungen</b>,Als leidinggeven je vak is
Anton van den Dungen
Als leidinggeven je vak is
basisvaardigheden voor zorg & welzijn