internetboekhandel.nl
buttons Home pagina Kassa pagina, Winkelwagentje Contact info Email ons
leeg Home pagina Kassa pagina, Winkelwagentje Contact info Email ons Home pagina Rijks
Boekenweek
Rijks Home pagina Home pagina Kassa pagina, Winkelwagentje Contact info Email ons Besteller 60
 
Nederlands Buitenlands   Alles  Titel  Auteur  ISBN        
Economie en bedrijf
Management algemeen
Bij u in huis op: vrijdag
Bestel vóór: 23:15


Bert Overbeek

Het flitsbrein

beslissen op intuitie

€ 19.95

De veranderende communicatiemiddelen vragen tegenwoordig om snelle beslissingen, zowel in ons werk als privé. En om niet alleen snelle, maar ook de goede beslissingen te nemen heb je wel de juiste gegevens en data nodig. De toename van big data zorgt ervoor dat de deskundigheid van je keuze toeneemt. Maar is deze data wel beschikbaar of volledig om daarop te kunnen vertrouwen?

"Volg je intuitie" is dan het advies dat vaak klinkt. Intuitie zorgt weliswaar voor snelheid maar is evenmin perfect, want ons brein is niet perfect. Toch zijn er geruststellende ervaringen met intuitie. Flitsbesluiten die goed uitpakten. Dat wijst erop dat onze intuitie een goed hulpmiddel is bij snelle besluiten.

Het boek `Het flitsbrein` gaat over intuitie en besluitvorming. Wat kan je met intuitie in het alledaagse bestaan, kan je haar gebruiken op het moment dat je belangrijke besluiten moeten nemen, of moet je daar juist voorzichtig mee zijn en iets anders inzetten? Aan de hand van praktische voorbeelden uit het bedrijfsleven, onderzoeken en inzichten neemt Bert Overbeek je mee in de wereld van flitsbesluiten en wat je intuitie hierbij kan betekenen. Iedereen die in organisaties besluiten neemt kan met de tips direct profiteren van intuitie als tool voor snelle besluitvorming.

"Intuitie belangrijk bij besluitvorming? Laat dat maar aan Bert Overbeek over! Hij was 20 jaar geleden al zover. Dat maakt zijn verhaal zo geloofwaardig en sterk. Immers: de echte wijsheid zit in het doen," aldus Willem Mastenbroek, Hoofdredacteur ManagementSite en emeritus hoogleraar Organisatiecultuur en Communicatie, Economische faculteit, Vrije Universiteit Amsterdam.

Extra informatie: 
Paperback / softback
160 pagina's
Met illustraties
Maart 2015
258 gram
230 x 150 x 15 mm
Futuro Uitgevers nl
Achterkant:
Bekijk de achterkant

Bij u in huis op: vrijdag
Bestel vóór: 23:15



Andere titels binnen de rubriek:
Management algemeen
Deze week nieuw verschenen titels binnen deze rubriek:
<b>Martine  Vecht</b>,Het ABC van plannen, organiseren en optimaliseren
Martine Vecht
Het ABC van plannen, organiseren en optimaliseren

<b>Stone Brad</b>,Upstarts
Stone Brad
Upstarts

<b>Patrick  Janssen</b>,Interculturele competenties
Patrick Janssen
Interculturele competenties

<b>Harry  Woldendorp</b>,Toekomstbestendige zorgprofessionals en zorgorganisaties
Harry Woldendorp
Toekomstbestendige zorgprofessionals en zorgorganisaties

<b>Robert Jan  Blom</b>,ZZP`en voor Dummies
Robert Jan Blom
ZZP`en voor Dummies

<b>Henk  Diepenmaat</b>,Het pad van de mensheid
Henk Diepenmaat
Het pad van de mensheid
Samenleving in Perspectief 5

<b>Marco  Frijhoff, Iwan  Oving</b>,Kern is king
Marco Frijhoff, Iwan Oving
Kern is king

<b>Alexandra  Jankovich, Tom  Voskes</b>,Make Disruption Work
Alexandra Jankovich, Tom Voskes
Make Disruption Work

<b>Martin  Waaijer</b>,De luie manager
Martin Waaijer
De luie manager

<b>Nikki  Willems, Renee  Linck, Edwin  Kaats</b>,Organiseren in en met netwerken
Nikki Willems, Renee Linck, Edwin Kaats
Organiseren in en met netwerken


Populaire titels binnen deze rubriek:
,<b>Tweebenig samen werken</b>

Tweebenig samen werken

,<b>Vaksectie vraagt leiderschap</b>

Vaksectie vraagt leiderschap

<b>Chris  Guillebeau</b>,De Side Hustle
Chris Guillebeau
De Side Hustle
Begin voor jezelf, zonder je baan op te zeggen

<b>Alexandra  Jankovich, Tom  Voskes</b>,Make Disruption Work
Alexandra Jankovich, Tom Voskes
Make Disruption Work

<b>Adjiedj  Bakas</b>,Trends 2018
Adjiedj Bakas
Trends 2018

<b>Unboss</b>,
Unboss

<b>Misha de Sterke</b>,Oh nee, een goed idee - Hoe ook in jouw organisatie je idee tot resultaat kan leiden
Misha de Sterke
Oh nee, een goed idee - Hoe ook in jouw organisatie je idee tot resultaat kan leiden

<b>H.  Bakker</b>,Helden en Horken
H. Bakker
Helden en Horken

<b>Ilse van Ravenstein, Ameike van der Ven, Mark van Vuuren</b>,De Gespreksfluisteraar. Meerwaarde van gesprekken in jouw organisatie
Ilse van Ravenstein, Ameike van der Ven, Mark van Vuuren
De Gespreksfluisteraar. Meerwaarde van gesprekken in jouw organisatie

<b>Het doel</b>,
Het doel

<b>Femke  Hogema</b>,FinanciŽn voor zzp`ers (5e herziene druk)
Femke Hogema
FinanciŽn voor zzp`ers (5e herziene druk)

<b>Greetje  Welten, Matty van de Rijzen</b>,Schatgravers + 120 karweikaarten en 107 schatkaarten met handleiding
Greetje Welten, Matty van de Rijzen
Schatgravers + 120 karweikaarten en 107 schatkaarten met handleiding
een avontuurlijk kaartspel dat verbindt, inspireert en raakt

<b>Evelien  Bruins</b>,De kleine Bloggen voor dummies
Evelien Bruins
De kleine Bloggen voor dummies

<b>Bim  Bensdorp</b>,Champagne en karnemelk
Bim Bensdorp
Champagne en karnemelk
cultuur als spelmaker of spelbreker bij fusies en overnames

<b>Wessel  Berkman</b>,De commerciŽle revolutie
Wessel Berkman
De commerciŽle revolutie
Van een lineair naar een exponentieel groeimodel