internetboekhandel.nl
buttons Home pagina Kassa pagina, Winkelwagentje Contact info Email ons
leeg Home pagina Kassa pagina, Winkelwagentje Contact info Email ons Home pagina rijks
boekenweek
rijks Home pagina Home pagina Kassa pagina, Winkelwagentje Contact info Email ons Besteller 60
 
Nederlands Buitenlands   Alles  Titel  Auteur  ISBN        
Economie en bedrijf
Management algemeen
Bij u in huis op: zaterdag
Bestel vóór: 23:15


Bert Overbeek

Het flitsbrein

beslissen op intuitie

€ 19.95

De veranderende communicatiemiddelen vragen tegenwoordig om snelle beslissingen, zowel in ons werk als privé. En om niet alleen snelle, maar ook de goede beslissingen te nemen heb je wel de juiste gegevens en data nodig. De toename van big data zorgt ervoor dat de deskundigheid van je keuze toeneemt. Maar is deze data wel beschikbaar of volledig om daarop te kunnen vertrouwen?

"Volg je intuitie" is dan het advies dat vaak klinkt. Intuitie zorgt weliswaar voor snelheid maar is evenmin perfect, want ons brein is niet perfect. Toch zijn er geruststellende ervaringen met intuitie. Flitsbesluiten die goed uitpakten. Dat wijst erop dat onze intuitie een goed hulpmiddel is bij snelle besluiten.

Het boek `Het flitsbrein` gaat over intuitie en besluitvorming. Wat kan je met intuitie in het alledaagse bestaan, kan je haar gebruiken op het moment dat je belangrijke besluiten moeten nemen, of moet je daar juist voorzichtig mee zijn en iets anders inzetten? Aan de hand van praktische voorbeelden uit het bedrijfsleven, onderzoeken en inzichten neemt Bert Overbeek je mee in de wereld van flitsbesluiten en wat je intuitie hierbij kan betekenen. Iedereen die in organisaties besluiten neemt kan met de tips direct profiteren van intuitie als tool voor snelle besluitvorming.

"Intuitie belangrijk bij besluitvorming? Laat dat maar aan Bert Overbeek over! Hij was 20 jaar geleden al zover. Dat maakt zijn verhaal zo geloofwaardig en sterk. Immers: de echte wijsheid zit in het doen," aldus Willem Mastenbroek, Hoofdredacteur ManagementSite en emeritus hoogleraar Organisatiecultuur en Communicatie, Economische faculteit, Vrije Universiteit Amsterdam.

Extra informatie: 
Paperback / softback
160 pagina's
Met illustraties
Maart 2015
258 gram
230 x 150 x 15 mm
Futuro Uitgevers
Achterkant:
Bekijk de achterkant

Bij u in huis op: zaterdag
Bestel vóór: 23:15



Andere titels binnen de rubriek:
Management algemeen
Deze week nieuw verschenen titels binnen deze rubriek:
<b>Ash  Maurya</b>,Lean scale-up
Ash Maurya
Lean scale-up

<b>Dicky  IJbema</b>,Spelen met invloed
Dicky IJbema
Spelen met invloed

<b>Tendayi  Viki, Dan  Toma, Esther  Gons</b>,The Corporate Startup; How Established Companies Can Develop Successful Innovation Ecosystems
Tendayi Viki, Dan Toma, Esther Gons
The Corporate Startup; How Established Companies Can Develop Successful Innovation Ecosystems

<b>Paul  Rulkens</b>,Uitstekend
Paul Rulkens
Uitstekend

<b>Mike  Hoogveld</b>,Agile Management
Mike Hoogveld
Agile Management

<b>Paul  Rulkens</b>,The power of preeminence
Paul Rulkens
The power of preeminence

<b>Danah  Zohar</b>,Quantum-leiderschap
Danah Zohar
Quantum-leiderschap
Een blauwdruk voor organisaties van de 21ste eeuw

<b>Eric  Leltz</b>,Organisaties in transitie
Eric Leltz
Organisaties in transitie

<b>R. Cialdini</b>,Pre-suasion
R. Cialdini
Pre-suasion

<b>Tony de Bree</b>,Kan het vliegen?
Tony de Bree
Kan het vliegen?

<b>Willem  Salentijn</b>,Lean Six Sigma
Willem Salentijn
Lean Six Sigma

<b>Arnold van Winden, Hans  Heerkens</b>,Solving Managerial Problems Systematically
Arnold van Winden, Hans Heerkens
Solving Managerial Problems Systematically

<b>Mischa  Coster</b>,Zeg het met emoji
Mischa Coster
Zeg het met emoji

<b>Mike  Michalowicz, Femke  Hogema</b>,Profit First
Mike Michalowicz, Femke Hogema
Profit First


Populaire titels binnen deze rubriek:
<b>Joep  Schrijvers</b>,Combinatiepakket Joep Schrijvers: Hoe word ik een rat + Hoe raak je ze kwijt
Joep Schrijvers
Combinatiepakket Joep Schrijvers: Hoe word ik een rat + Hoe raak je ze kwijt

<b>Greetje  Welten, Matty van de Rijzen</b>,Schatgravers + 120 karweikaarten en 107 schatkaarten met handleiding
Greetje Welten, Matty van de Rijzen
Schatgravers + 120 karweikaarten en 107 schatkaarten met handleiding
een avontuurlijk kaartspel dat verbindt, inspireert en raakt

<b>Lon de Caluw</b>,Leren veranderen
Lon de Caluw
Leren veranderen
een handboek voor de veranderkundige

<b>Allard  Droste</b>,Semco in de polder
Allard Droste
Semco in de polder

<b>Misha de Sterke</b>,Oh nee, een goed idee - Hoe ook in jouw organisatie je idee tot resultaat kan leiden
Misha de Sterke
Oh nee, een goed idee - Hoe ook in jouw organisatie je idee tot resultaat kan leiden

<b>Jos  Burgers</b>,Een fan per dag!
Jos Burgers
Een fan per dag!

<b>Jacques  Pijl</b>,Strategie = Executie, Sneller verbeteren, vernieuwen én innoveren in een nieuwe tijd
Jacques Pijl
Strategie = Executie, Sneller verbeteren, vernieuwen én innoveren in een nieuwe tijd

<b>Ger  Boersma</b>,Retail in oorlog
Ger Boersma
Retail in oorlog

<b>Hans van der Loo, Patrick  Davidson</b>,Waar haal je de energie vandaan?
Hans van der Loo, Patrick Davidson
Waar haal je de energie vandaan?

<b>Ilse van Ravenstein, Ameike van der Ven, Mark van Vuuren</b>,De Gespreksfluisteraar. Meerwaarde van gesprekken in jouw organisatie
Ilse van Ravenstein, Ameike van der Ven, Mark van Vuuren
De Gespreksfluisteraar. Meerwaarde van gesprekken in jouw organisatie

,<b>Mensenorganisaties: 24 evoluties onder de loep</b>

Mensenorganisaties: 24 evoluties onder de loep

<b>Arpa Learn Instituut</b>,Op weg naar een lerende organisatie
Arpa Learn Instituut
Op weg naar een lerende organisatie

<b>Natalie J.  Sayer, Bruce  Williams</b>,De kleine Lean voor Dummies
Natalie J. Sayer, Bruce Williams
De kleine Lean voor Dummies
Voor Dummies

<b>Maurits Bruel, Jurgen Geerlings en Joost van Hamel</b>,Uitblinken als familiebedrijf
Maurits Bruel, Jurgen Geerlings en Joost van Hamel
Uitblinken als familiebedrijf
Over de inrichting en werking van goed bestuur

<b>Nvt.</b>,Balanced Scorecard & INK- managementmodel
Nvt.
Balanced Scorecard & INK- managementmodel