internetboekhandel.nl
buttons Home pagina Kassa pagina, Winkelwagentje Contact info Email ons
leeg Home pagina Kassa pagina, Winkelwagentje Contact info Email ons Home pagina rijks
boekenweek
rijks Home pagina Home pagina Kassa pagina, Winkelwagentje Contact info Email ons Besteller 60
 
Nederlands Buitenlands   Alles  Titel  Auteur  ISBN        
Economie en bedrijf
Management algemeen
Bij u in huis op: vrijdag
Bestel vóór: 23:15


Bert Overbeek

Het flitsbrein

beslissen op intuitie

€ 19.95

De veranderende communicatiemiddelen vragen tegenwoordig om snelle beslissingen, zowel in ons werk als privé. En om niet alleen snelle, maar ook de goede beslissingen te nemen heb je wel de juiste gegevens en data nodig. De toename van big data zorgt ervoor dat de deskundigheid van je keuze toeneemt. Maar is deze data wel beschikbaar of volledig om daarop te kunnen vertrouwen?

"Volg je intuitie" is dan het advies dat vaak klinkt. Intuitie zorgt weliswaar voor snelheid maar is evenmin perfect, want ons brein is niet perfect. Toch zijn er geruststellende ervaringen met intuitie. Flitsbesluiten die goed uitpakten. Dat wijst erop dat onze intuitie een goed hulpmiddel is bij snelle besluiten.

Het boek `Het flitsbrein` gaat over intuitie en besluitvorming. Wat kan je met intuitie in het alledaagse bestaan, kan je haar gebruiken op het moment dat je belangrijke besluiten moeten nemen, of moet je daar juist voorzichtig mee zijn en iets anders inzetten? Aan de hand van praktische voorbeelden uit het bedrijfsleven, onderzoeken en inzichten neemt Bert Overbeek je mee in de wereld van flitsbesluiten en wat je intuitie hierbij kan betekenen. Iedereen die in organisaties besluiten neemt kan met de tips direct profiteren van intuitie als tool voor snelle besluitvorming.

"Intuitie belangrijk bij besluitvorming? Laat dat maar aan Bert Overbeek over! Hij was 20 jaar geleden al zover. Dat maakt zijn verhaal zo geloofwaardig en sterk. Immers: de echte wijsheid zit in het doen," aldus Willem Mastenbroek, Hoofdredacteur ManagementSite en emeritus hoogleraar Organisatiecultuur en Communicatie, Economische faculteit, Vrije Universiteit Amsterdam.

Extra informatie: 
Paperback / softback
160 pagina's
Met illustraties
Maart 2015
258 gram
230 x 150 x 15 mm
Futuro Uitgevers
Achterkant:
Bekijk de achterkant

Bij u in huis op: vrijdag
Bestel vóór: 23:15



Andere titels binnen de rubriek:
Management algemeen
Deze week nieuw verschenen titels binnen deze rubriek:
<b>Hans Van Dijk</b>,Veranderen zonder weerstand
Hans Van Dijk
Veranderen zonder weerstand

<b>Gwen  Dudok van Heel</b>,Mijn beste team ooit!
Gwen Dudok van Heel
Mijn beste team ooit!

<b>Zanna van der Aa</b>,Customer Signals Management
Zanna van der Aa
Customer Signals Management

<b>Roel  Grit, Mark  Julsing</b>,Zo doe je een onderzoek
Roel Grit, Mark Julsing
Zo doe je een onderzoek

<b>T.L.C.M.  Groot, G.J. van Helden</b>,Financieel management van non-profit organisaties
T.L.C.M. Groot, G.J. van Helden
Financieel management van non-profit organisaties

<b>Cor  Molenaar</b>,De kracht van platformstrategie
Cor Molenaar
De kracht van platformstrategie


Populaire titels binnen deze rubriek:
<b>Greetje  Welten, Matty van de Rijzen</b>,Schatgravers + 120 karweikaarten en 107 schatkaarten met handleiding
Greetje Welten, Matty van de Rijzen
Schatgravers + 120 karweikaarten en 107 schatkaarten met handleiding
een avontuurlijk kaartspel dat verbindt, inspireert en raakt

<b>Joep  Schrijvers</b>,Combinatiepakket Joep Schrijvers: Hoe word ik een rat + Hoe raak je ze kwijt
Joep Schrijvers
Combinatiepakket Joep Schrijvers: Hoe word ik een rat + Hoe raak je ze kwijt

<b>Lon de Caluw</b>,Leren veranderen
Lon de Caluw
Leren veranderen
een handboek voor de veranderkundige

<b>Misha de Sterke</b>,Oh nee, een goed idee - Hoe ook in jouw organisatie je idee tot resultaat kan leiden
Misha de Sterke
Oh nee, een goed idee - Hoe ook in jouw organisatie je idee tot resultaat kan leiden

<b>Femke  Hogema</b>,Financiën voor zzp`ers en andere zelfstandige ondernemers
Femke Hogema
Financiën voor zzp`ers en andere zelfstandige ondernemers

<b>Hans van der Loo, Patrick  Davidson</b>,Waar haal je de energie vandaan?
Hans van der Loo, Patrick Davidson
Waar haal je de energie vandaan?

<b>Jos  Burgers</b>,Een fan per dag!
Jos Burgers
Een fan per dag!

<b>Gijs van Wulfen</b>,Het innovatiedoolhof
Gijs van Wulfen
Het innovatiedoolhof

<b>Ger  Boersma</b>,Retail in oorlog
Ger Boersma
Retail in oorlog

<b>Angela  Talen</b>,Dit is de maand dat ik het anders doe
Angela Talen
Dit is de maand dat ik het anders doe
persoonlijk leiderschap in verandering

,<b>Mensenorganisaties: 24 evoluties onder de loep</b>

Mensenorganisaties: 24 evoluties onder de loep

<b>Andres  Martina</b>,Succesverwachting
Andres Martina
Succesverwachting

<b>Jacques  Pijl</b>,Strategie = Executie, Sneller verbeteren, vernieuwen én innoveren in een nieuwe tijd
Jacques Pijl
Strategie = Executie, Sneller verbeteren, vernieuwen én innoveren in een nieuwe tijd

<b>Bob Burg & John David Mann</b>,De Go-Giver
Bob Burg & John David Mann
De Go-Giver
Een inspirerend verhaal over de waarde van geven

<b>Ilse van Ravenstein, Ameike van der Ven, Mark van Vuuren</b>,De Gespreksfluisteraar. Meerwaarde van gesprekken in jouw organisatie
Ilse van Ravenstein, Ameike van der Ven, Mark van Vuuren
De Gespreksfluisteraar. Meerwaarde van gesprekken in jouw organisatie